مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

آمار کودکان بازمانده از تحصیل در گلستان چشمگیر است

کلثوم غفاری

کلثوم غفاری

گرگان - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: آمار کودکان بازمانده از تحصیل در گلستان چشمگیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلثوم غفاری، شامگاه چهارشنبه در سومین کار گروه تخصصی بانوان و خانواده استان با اشاره به اینکه این جلسه با موضوع بحث و بررسی مصوبات جلسه گذشته تشکیل شد، اظهار کرد: در کارگروه گذشته ۹ مصوبه داشتیم که چهار مصوبه به صورت صددرصدی عملیاتی، چهار مصوبه بین ۵۰ تا ۷۰ درصد اجرایی و یک مصوبه در دست اقدام است.  


وی با بیان اینکه آمار کودکان بازمانده از تحصیل در گلستان بسیار چشم گیر است، افزود: با توجه به اینکه ان جی او هایی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند اما این حوزه همچنان نیازمند به حمایت هستند.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه اگر سازمان های مردم نهاد به کمک دستگاه های اجرایی بیایند ما شاهد اتفاقات خوبی  در این حوزه خواهیم بود، افزود: طی دو سال گذشته اولین مدرسه کودکان بازمانده از تحصیل توسط ان جی او ها راه اندازی شد که امید است این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد تا تاثیرات آن را در جامعه شاهد باشیم.


وی روستا فارسیان را مقصد گردشگری استان گلستان دانست و تصریح کرد: این روستا به لحاظ معماری و ساختاری ثبت ملی شده است.


غفاری با بیان اینکه مردم روستا فارسیان در جهت جذب گردشگر از آموزش های لازم برخوردار نبودند و انتظارات ما برای رونق گردشگری در این روستا برآورده نشده است، اظهار کرد: در همین راستا تفاهم نامه ای با انجمن حق التدریس استان امضا کردیم و اساتید در این روستا مستقر شدند، کار گاه های آموزشی همچون صنایع دستی، خیاطی، آشپزی و دیگر خدماتی که یک جامعه می تواند به توریست بدهد را برگزار کردیم که اکنون مشکلات احصا شد، امید است با اقدامات انجام شده بتوانیم شاهد رونق در این روستا باشیم.


وی افزود: به دلیل اهمیت سلامت بانوان بحث غربالگری یکی از موضوعاتی بوده که در دستور کار ما قرار گرفته است.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه برای اجرای طرح غربالگری عامه مردم برخی از مشکلاتی وجود دارد، گفت: با اجرای این طرح ممکن است برخی از مردم متوجه فاکتور های بیماری در بدنشان شوند که برای درمان خود از خدمات بیمه ای برخوردار نباشند و نتوانند اقدامات لازم را انجام دهند که این موضوع باعث دلواپسی آن ها می شود.


وی افزود: اگر چه دانشگاه علوم پزشکی گلستان مرحله به مرحله در برخی از مناطق در حال انجام این کار است اما از غربالگری عموم مردم امتناع می کند.


غفاری اظهار کرد: با توجه به اینکه مدد جویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از خدمات بیمه ای برخوردار هستند و مورد حمایت دولت هستند غربالگری این بانوان را آغاز کردیم که با گزارش های ارائه شده تاکنون بهزیستی کار را شروع کرده که امید است کمیته امداد امام خمینی هم هرچه زودتر وارد کار شود.


وی در خصوص بحث نوغانداری، تصریح کرد: طی دو ماه گذشته معاون روستایی و عشایری رئیس‌جمهور بازدیدهای میدانی از مراکز نوغانداری و روستاهای فعال در این حوزه را داشته که قول هایی مبنی بر اعطای تسهیلات برای ایجاد سرمایه در گردش داده شد.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه افراد برای توسعه نوغانداری نیاز به ساختمان ویژه دارند، گفت: برای افزایش سطح این کار تقاضا کمک دادیم که تا یک ماه آینده دستورالعمل مبنی بر اعطای تسهیلات نوغانداری ابلاغ شود.

https://www.mehrnews.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.