مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

طرز تهیه سس مورنی کلاسیک



طرز تهیه این سس صبحانه آسان را بیاموزید - خوشمزه ترین سس سفید پنیری که می تواند تقریباً هر وعده غذایی را درست کند.

اگر تا به حال با یک بشقاب ناچو در سفید کننده ها نشسته اید، می دانید که چیپس فقط ظرفی برای ستاره واقعی نمایش است: آن سس پنیر گرم و مخملی. خوشبختانه پنیر ناچو و سایر سس های پنیری فقط برای استادیوم ها و سالن های سینما نیستند.


نه تنها می توانید سس صبحانه را در خانه درست کنید، بلکه بسیار ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. علیرغم نام تجملی، سس فرانسوی به راحتی با هم ترکیب می‌شود و می‌خواهد ناچو بار (و شام مرغ کباب) شما را بالا ببرد.



 


سس مورنی چیست؟

در آشپزی فرانسوی، پنج سس وجود دارد که به عنوان "سس های مادر" در نظر گرفته می شوند. آنها پایه سایر سس های خوشمزه فرانسوی هستند. یکی از آن‌ها سس بشامل است که کره، آرد و شیر را ترکیب می‌کند تا یک سس غلیظ و خامه‌ای اولیه درست شود. مقداری پنیر اضافه کنید، و یا voilà! شما سس صبح خود را دارید.


محبوب ترین پنیر برای استفاده گرویر است، اما می توانید از هر پنیر نیمه سفت استفاده کنید. گاهی اوقات اگر از سس در چیزی مانند لازانیا استفاده شود، پیاز اضافه می‌شود، اما اگر به دنبال یک محصول نهایی بسیار نرم هستید، نه. و عنصر مخفی همه آن یک دانه جوز هندی است.


مرحله 1: بشامل درست کنید

در یک قابلمه کوچک که روی حرارت متوسط قرار داده اید، کره را کاملا آب کنید و سپس آرد را اضافه کنید. به طور مداوم هم بزنید تا شروع به حباب زدن کند، حدود یک دقیقه. به هم زدن ادامه دهید و به آرامی شیر را در آن بریزید. در ابتدا بسیار غلیظ می شود، اما با اضافه شدن شیر، رقیق می شود.


مرحله 2: فصل

حرارت را کم کنید و به هم زدن ادامه دهید تا سس غلیظ شود. اگر توده‌ای وجود داشت، آن‌ها را کاملاً هم بزنید تا صاف شوند. نمک، فلفل و جوز هندی را اضافه کنید.


مرحله 3: پنیر را اضافه کنید

با نگه داشتن حرارت روی کم، پنیر را هر بار یک مشت اضافه کنید، اجازه دهید قبل از اضافه کردن ذره بعدی، تقریباً کاملاً ذوب شود. برای چاشنی مزه کنید سپس از روی حرارت بردارید.


مرحله 4: ذخیره یا سرو کنید

بلافاصله سرو کنید. باقیمانده ها را می توان با یک تکه پلاستیک روی سطح آن در یخچال نگهداری کرد تا از تشکیل پوست جلوگیری شود.


نکاتی برای درست کردن سس مورنی

اگر سس گلوله‌ای دارید و لیسک درست نمی‌کند، می‌توانید از مخلوط‌کن یا همزن غوطه‌وری برای صاف کردن کامل آن استفاده کنید.


راه های زیادی برای استفاده از سس مورنی وجود دارد! می توان آن را روی برخی سبزیجات بلانچ شده مانند بروکلی یا مارچوبه سرو کرد. همچنین می توان از آن به عنوان سس در غذاهای راحت تری مانند لازانیا استفاده کرد یا روی خوشمزه ترین سیب زمینی های پخته ریخته شد.


سس مورنی را می توان تا پنج روز در یخچال و تا سه ماه در فریزر نگهداری کرد. برای گرم کردن مجدد، در حین هم زدن روی حرارت کم گرم کنید و در صورت نیاز مقداری شیر به آن اضافه کنید تا رقیق شود.


برای تغییر در صبحانه سنتی، سعی کنید پنیر چدار را به جای گرویر اضافه کنید تا حال و هوای بیشتری از پنیر ناچو داشته باشید. شما همچنین می توانید آن را با پیازهای کوچک خرد شده درست کنید، که در یک ظرف ماکارونی پخته شده یا روی همبرگر عالی است.


https://www.tasteofhome.com/article/how-to-make-a-classic-mornay-sauce/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.