مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

طرز تهیه دلوسی تخم مرغی

سلام عزیزان اگر به دنبال تهیه یک غذای سبک و خوشمزه و متفاوت هستید حتما این دستور آشپزی را مطالعه بفرمایید و آن را امتحان کنید...


دلوسی تخم مرغ نوعی املت سبزیجات تقریبا فینگری است، شما در این دستور آشپزی یاد می گیرید که چگونه ظرف مدت 20 دقیقه با تخم مرغ و سبزیجات یک غذای خوشمزه و راحت درست کنید!


دلوسی تخم مرغ

  ادامه مطلب ...

طرز تهیه براونی آلبالو ترکی

در یک تقسیم بندی کلی کیک به به دو نوع کلی کیک بدون خامه و کیک خامه ای تقسیم می شوند. کیک های بدون خامه نیز انواع مختلفی دارند و در مزه ها و مدلهای مختلفی درست می شوند و برخی از انها ساده و با بافت اسفنجی و پوک و برخی با بافتی نسبتا سنگین و به رنگ قهوه ای به نام براونی هستند. براونی نوعی شیرینی  و یا بعبارتی تخت و چهار گوش است که از نظر حالتی بین بیسکویت و کیک قرار دارد. این شیرینی از نیمه اول قرن بیستم در امریکا و کانادا طرفدار پیدا کرد و ریشه ان به کشور امریکا می رسد و برای اولین بار در این کشور درست شد. این کیک بافتی متراکم تر از کیک معمولی دارد و کمی خیس به نظر می رسد و کمی سنگین است. گاهی در ان از مغزهای خوراکی مانند گردو و بادام و پسته و ... استفاده می شود. دستورهای مختلفی برای تهیه براونی وجود دارد اما بطور کلی به دو دسته تقسیم می شود: دسته ای که در مواد اصلی ان از پودر کاکایو ستفاده می شود و دسته ای دیگر که در مواد اولیه ان از شکلات تخته ای استفاده می شود.براونی ها دارای رویه های مختلف شکلاتی و خامه ای و پنیری و میوه ای و ...می باشد.

براونی آلبالو ترکی


  ادامه مطلب ...