مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

شایع‌ترین علل ابتلا به سیروز کبدی

جامعه > سلامت - ایسنا نوشت: یک فوق تخصص گوارش و کبد درباره عوامل بروز بیماری سیروز کبدی، گفت: عمده‌ترین علت بروز سیروز کبدی در ایران و منطقه خاورمیانه ابتلا به هپاتیت مزمن "بی" است.

دکتر سیدموید علویان درباره بیماری سیروز کبدی گفت: سیروز یا تنبلی کبد اختلال جدی و پیش‌رونده‌ و پاسخ کبد به ضایعاتی است که واردش می‌شود. این اختلال در اثر بیماری‌های مزمن کبدی ایجاد می‌شود. شکل ظاهری و ساختمان کبد در مبتلایان به سیروز در اثر افزایش کلاژن تغییر می‌کند. این تغییرات موجب فشار عروق خونی کبدی و مجاری ریز آن می‌شود.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی منجر به بروز سیروز می‌شوند، افزود: از علل مهم بروز آن، هپاتیت ویروسی نوع "بی" و "سی" است. البته در کشورهایی که مصرف الکل در آنها رواج دارد، یکی از علل بروز سیروز، الکل است. همچنین برخی بیماری‌ها نظیر هموکروماتوز، بیماری ویلسون، کمبود آلفا - یک آنتی تریپسین و بیماری دیابت قندی می‌توانند موجب بروز سیروز کبدی شوند.
 
ادامه مطلب ...

وزیر بهداشت: نگران کشور و انقلاب هستم/ مردم فریب تبلیغات انتخاباتی را نخورند

جامعه > سلامت - ایرنا نوشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه «نگران کشور و انقلاب اسلامی» هستم، از مردم خواست از فرصت مشارکت گسترده در انتخابات 29 اردیبهشت بخوبی استفاده کنند و فریب شعارها و تبلیغات برخی نامزدها را نخورند.

سیدحسن هاشمی  افزود: «مثل هر ایرانی، من نگران کشور هستم ولی انقلاب اسلامی این قدرت را به مردم داده است و همه چیز هم از صندوق رأی بیرون می‌آید. بنابراین، به نظر من اگر مردم از این فرصتی که ایجاد شده است، درست استفاده کنند و فریب تبلیغات را نخورند، این نگرانی به امید تبدیل می‌شود.»

  ادامه مطلب ...

انتقاد وزیر بهداشت از تبلیغ «یاس» در جامعه

جامعه > سلامت - ایسنا نوشت: وزیربهداشت تبلیغ یاس و ناامیدی در جامعه، رذائل اخلاقی، مشکلات معیشتی و بیکاری را از جمله موارد تاثیر گذار بر سلامت روان مردم جامعه عنوان و بر ضرورت توجه به این حوزه تاکید کرد.


دکتر حسن هاشمی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران که به مناسبت آغاز هفته سلامت در آن حضور یافت، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت یازدهم توجه به خدمات حوزه سلامت بود که در طرحی به نام تحول نظام سلامت در هیات وزیران تصویب شد. حاصل این طرح کاهش پرداخت از جیب مردم و بیمه شدن رایگان 11 میلیون نفر در مراجعه به مراکز درمانی بود. این قانون 20 سال پیش از شروع به کار ما تصویب شده بود که خوشبختانه در این دوره به سرانجام رسید.


وی افزود: بسیاری از کسانی که دفترچه بیمه دریافت کرده‌اند پیش از آن توان مالی مراجعه به بیمارستان‌های دولتی و پرداخت حق بیمه را نداشتند. دولت هزاران هزار میلیارد تومان را به جای مردم پرداخت کرده است؛ به ویژه برای حاشیه نشینان و روستاییان. قبل از اجرای طرح مردم در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی برای گرفتن نخ بخیه، چاقوی جراحی، لباس و ... علاوه بر هزینه آزمایشگاه و تصویربرداری، باید هزینه می‌کردند، اما در قالب طرح تحول، پرداختی از جیب مردم برای دریات خدمات درمانی در روستاها به سه درصد و در شهرها به شش درصد رسید.

  ادامه مطلب ...