مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

راه های علمی اثبات شده برای از دست دادن چربی پایین شکم

از دست دادن چربی پایین تر شکم با رژیم غذایی مناسب و نوع مناسب ورزش امکان پذیر است. از دست دادن چربی پایین شکم مهم است زیرا چربی در اطراف شکم شما با تعدادی از مسائل مربوط به سلامت مرتبط است.برخی از غذاهایی که حاوی پروتئین و فیبر هستند برای شل کردن چربی شکم مفید هستند. همچنین محدود کردن کربوهیدرات ها، برداشتن شکر و اجتناب از الکل کمک خواهد کرد که از چربی شکم خلاص شوید.
  

برای کمک به کاهش چربی شکم حتی سریعتر، شما همچنین باید تمرینات خوب چربی سوز را در نظر بگیرید. تمرینات برای کاهش چربی شکم نیز به بهبود سلامت قلبی و افزایش استقامت شما کمک خواهد کرد.
در این مقاله، چگونگی کاهش چربی شکم برای مردان و زنان را خواهید آموخت. با صبر و آرامش، به سرعت متوجه خواهید شد که این غذاها و تمرینات چربی سوزی به شما کمک می کند تا یک شکم تخت تر دریافت کنید.

چربی شکم چیست و چرا خطرناک است؟
داشتن پایین شکم بزرگ می تواند شانس شما را برای توسعه بیماری های قلبی عروقی افزایش دهد.
گرچه برخی از مقدار چربی برای بدن سالم ضروری است چربی شکم خیلی پایین قطعاً یک ایده خوب نیست.
به عنوان مثال، انجمن قلب آمریکا می گوید که بدن شما به چربی های سالم نیاز دارد تا انرژی، و هورمون تولید کند که از رشد سلول ها حمایت کند. در واقع، یک رژیم غذایی سالم باید حاوی چربی های نامنظم سالم مانند روغن زیتون باشد.
مجله کالج قلب آمریکا گزارش می دهد که چربی زیر پوستی (نوعی که زیر پوست شما) یا چربی احشایی (نوع اطراف اندام شما) می تواند اثر منفی بر قلب شما داشته باشد.
مطالعات نشان می دهد که افزایش چربی شکم در مردان و زنان خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا را افزایش می دهد. محققان گزارش می دهند که تغییر سبک زندگی ساده مانند تمرینات فیزیکی و تغذیه سالم تر گاهی اوقات برای سوزاندن چربی در اطراف شکم مورد نیاز است. 
تحقیقات نشان داده است که داشتن چربی بیش از حد پایین شکم فاکتور خطر برای بیماریهای قلبی عروقی برای مردان و زنان است.
راه های علمی ثابت شده برای از دست دادن چربی پایین شکم 
از دست دادن وزن از پایین شکم شما به طور کلی کاهش وزن از کل بدن است. دشوار است فقط یک قسمت از بدن شما برای کاهش وزن هدف قرار گیرد بنابراین برنامه تمرین عمومی و چسبیدن به رژیم غذایی سالم یکی از بهترین راه های کاهش چربی شکم است.
با کاهش کل چربی بدن، گام مهمی در کمک به بهبود سلامت شما و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن را خواهید داشت.
در اینجا برخی از بهترین راه های کاهش چربی شکم برای مردان و زنان است:

مطلب مرتبط: رژیم لاغری آنلاین
نرم افزار رژیم لاغری، برنامه کاهش وزن خود را به صورت آنلاین در موبایل و ایمیل خود دریافت کنید 
برای از دست دادن چربی پایین شکم پروتئین مصرف کنید
پروتئین ماده مغذی مهم است اگر می خواهید وزن خود را در اطراف وسط شکم از دست بدهید. پروتئین حاوی اسید آمینه است که برای متابولیسم خوب و افزایش احساس سیری ضروری است. شواهد علمی نشان می دهد که مصرف پروتئین در برابر چربی شکم موثر است.
مجله چاقی گزارش می دهد مصرف غذاهای با پروتئین بالاتر می تواند به کاهش وزن کمک کند. یکی از مطالعات مردان چاق نشان می دهد که مصرف وعده غذایی با پروتئین بالا باعث افزایش احساس سیری می شود. خوردن غذاهای غنی از پروتئین یک راه خوب برای مردان برای از دست دادن وزن در رژیم غذایی محدود در کالری است.
مطالعه دیگری نشان داد که افزایش مصرف پروتئین تا 30 درصد نیازهای انرژی روزانه شما می تواند به کاهش مصرف کالری شما تا 440 کالری کمک کند. 
محققان همچنین اشاره کردند که مصرف پروتئین بیشتر بر سطوح هورمونهای گرلین و لپتین تاثیر می گذارد. این دو هورمون مهم، سیگنال اشتها و گرسنگی شما را کنترل می کند. نتایج این بود که افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می کردند بیشتر احساس سیری می کردند و همچنین چربی بدن را از دست دادند. 
کاهش میزان کربوهیدرات ها و افزایش مصرف پروتئین همچنین می تواند باعث افزایش متابولیسم بدن شما شود و این باعث می شود که آن ها به کاهش وزن و چربی شکم کمک کنند. 
همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که مصرف رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند به جلوگیری از بازگشت چربی پایین شکم کمک کند. 
یک مطالعه پزشکی نشان داد افرادی که پروتئین با کیفیت بیشتری خوردند چربی شکم کمتری داشتند (از جمله چربی پایین شکم). 
اگر شما گیاهخوار هستید یاد بگیرند که چگونه مصرف پروتئین خود را بدون نیاز به گوشت که دارای چربی های ناسالم است افزایش دهید. در برخی موارد، مصرف پروتئین آب پنیر می تواند به نیازهای روزانه پروتئین شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل برای رژیم کم پروتئین

از دست دادن چربی شکم با محدود کردن مصرف کالری
مصرف کالری کمتر در روز نیز یک گام مهمی در خلاص شدن از چربی پایین شکم و نگه داشتن آن است.
متخصصان تغذیه معتقدند که محدود کردن مصرف کالری نه تنها به کاهش چربی شکم کمک می کند بلکه عوارض چاقی را نیز کاهش می دهد.
یک آزمایش تصادفی کنترل شده بر روی زنان چاق یائسه نشان داد که محدود کردن کالری باعث کاهش کل چربی بدن شد. دانشمندان خاطر نشان کردند که یک رژیم غذایی با کالری کنترل شده همراه با ورزش، موثرترین راه برای کاهش دور کمر شما است.
برخی مطالعات نشان می دهند که مهم است که کالری مصرفی را از منابع انرژی صحیح محدود کنید. به عنوان مثال، یک کارآزمایی بالینی کوچک که شامل 19 بزرگسال چاق است دریافتند که محدود کردن مصرف کالری از چربی ها موثرتر از کاهش کالری کربوهیدرات است.

رژیم ناشتای متناوب به کاهش چربی شکم کمک می کند
یک راه برای کاهش اندازه کمر و خلاص شدن از پایین شکم شما این است که سعی کنید ناشتای متناوب را تجربه کنید.
ناشتای متناوب گاهی اوقات رژیم غذایی 5: 2 نامیده می شود. این شامل محدود کردن مصرف کالری شدیداً به مدت 2 روز و خوردن به طور معمول برای 5 روز دیگر در هفته است.
مجله تغذیه نتایج حاصل از اثر رژیم ناشتای متناوب 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.