مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

از مسافرت‌های رویایی در تور نوروز ۹۸ لذت ببرید

سام سیر


چین، مالدیو و جزیره بالی در اندونزی مقاصد رویایی برای سفرهای نوروزی به شمار می‌روند.


به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آژانس هواپیمایی سام سیر، این آژانس تخفیف‌های خود را برای تورهای خارجی اعلام کرده است. برای مشاهده آفرهای لحظه آخری روی لینک‌های انتهای مطالب هر کشور کلیک کنید.

  

تور چین


«چین؛ شما را هیجان‌زده می‌کند!»


چین؛ اسم این کشور هم شما را وادار می‌کند که چمدان‌هایتان را ببندید و آماده رفتن به تور چین باشید. چین شما را به همه‌جا می‌برد، پس سوار هواپیما شوید و سوار بر یک ماشین در چین راه بیافتید و ببینید چه چیزی در انتظار شما است؟!


عتیقه نفس‌گیر


چهره مدرن آن خیره‌کننده است، اما چین جایی نیست که مردم آن فقط یک کار بلد باشند. قدیمی‌ترین تمدن ماندگار در جهان چیزی نیست که بتوان با ساختمان‌های شیشه دودی و یا آلومینیومی آن را پوشاند – سه دهه توسعه اقتصادی و مدرنیزه کردن شهرهای کوچک و پولدارهای تازه به دوران رسیده، باعث کم‌رنگ شدن چهره واقعی چین نشده است. چین را با توجه به ذائقه خودتان تقسیم کنید: قسمت‌های فروریخته دیوار بزرگ، معابد بالای کوه‌ها، روستاهای فراموش‌شده در زمان، شهرهای کوچک و توسعه‌نیافته که روی آب بنا شده‌اند، غارهای مقدس بودائیان و قلعه‌های بیابانی باستانی. یک جفت کفش مناسب مسافرت بردارید و جملات لائوسه (اولین فیلسوف مشهور چینی معروف به «استاد کهن» یا «پیر استاد») را به خاطر داشته باشید:


«یک سفر هزاران مایلی با یک‌قدم شروع می‌شود.»


چشم‌اندازی شگفت‌انگیز


تعداد کمی از کشورها هستند که می‌توانند مانند پادشاهی میانه (نام دیگر چین) باشند. مناظر چینی، طیف وسیعی از آلفا و امگا را در بر می‌گیرد: انتخاب خود را از دریاچه‌های کبود رنگ تبت یا بیابان‌های بی‌رحم مغولستان، آیلند هُپینگ در هنگ کنگ و یا دوچرخه‌سواری در بین کوه‌های آهکی افسانه‌ای در اطراف یانگشاو بردارید؛ در بین شالیزارهای جنوبی دیوانه شوید و در بین گل‌های زرد زیبای کلزا در وویوان یک سلفی بگیرید و یا روی دیوار بزرگ چین که در میان کوهستان‌ها پیچیده شده است، پیاده‌روی کنید؛ در جنگل‌های سبز بامبو ناپدید شوید و یا زمانی که انرژی خود را از دست می‌دهید، در یک ساحل دورافتاده به صدای افتادن نارگیل‌ها گوش دهید.


آشپزی چینی


چینی‌ها زنده‌اند که غذا بخورند و با ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت عاشق غذا که نیاز به تغذیه دارند و همه در یک جغرافیای وسیع و فرهنگ‌هایی متفاوت از هم جفت شده‌اند. غذای چینی واقعی سَبُک، متعادل و ساده است که هر آشپزخانه‌ای در خانه می‌تواند به راحتی آن را بپزد. در چین متد برای آشپزی بسیار زیاد است، اما سرآشپزهای چینی فقط ۸ مورد از آن‌ها را بهتر دیگر سبک‌ها بلد هستند. هر کدام این متدها سبک خود را دارند و با یکدیگر کاملاً فرق دارند.


آشپزی‌شان دونگ: تازه و شور با تنوع زیاد در غذای دریایی.


آشپزی سیچوآن و هونان: ادویه تند.


آشپزی گوانگ دونگ، چجیانگ و جیانگسو: غذاهای دریایی فوق‌العاده‌ای دارد و طعم غذاها عموماً شیرین و سبک است.


آشپزی آن هوئی و فوجیان: شامل غذاهای وحشی از کوه‌های اطراف و دریا، بیشتر به صورت خورشتی و با روغن فراوان که طعم شیرین ملایم و ترش‌مزه‌ای دارد.


تنوع و گوناگونی


چین بزرگ است. در مقیاس واقعاً عظیم است. گویش‌ها و لهجه‌های کاملاً متفاوت و درهم و برهم با آب و هوا و مشخصات فیزیکی متفاوت هر ناحیه با ناحیه دیگر، مانند این است که چند کشور را در داخل چین جا داده باشید. از بین تمام این مخلوط درهم برهم انتخاب کنید؛ معبد جنوب غربی را ببینید تا امتداد جاده ابریشم را ماجراجویی کنید، شب را در کمپ پایه اورست بگذرانید و یا در شانگهای بچرخید.


شما چه یک مسافر شهرگرد در تور چین باشید، چه یک کوهنورد، دوچرخه‌سوار، اکتشاف‌گر، موزه‌گرد و یا حتی یک دنبال کننده غذاهای روز دنیا باشی، چین از همه‌جا بهتر است.


برای مشاهده آفرهای تور چین کلیک کنید.


تور بالی


«به بالی خوش آمدید.»




تنها اشاره‌ای به بالی، اندیشه‌های بهشتی را به تصویر می‌کشد. بالی بیش از یک مکان است؛ یک مدل، یک آرزو، یک حالت استوایی در ذهن.


جزیره خدایان


فرهنگ غنی و متنوع بالی در تمام سطوح زندگی؛ ازگل‌های بسیار باشکوه در همه‌جا تا به صف شهروندان محلی که برای شرکت در جشن‌های مذهبی با شادی و خوشحالی در جاده‌های اصلی که به یکی از معابد صدهزارساله بالی می‌رسد، تقریباً همه چیز معنای معنوی دارد. در وسط بالی آتش‌فشان کوه‌های مرکزی و معابدی که در دامنه‌های کوه‌ها هستند مانند (یکی از ۱۰ هزار معابد بالی)، در حالی که بلندترین قله گونانگ مرکز معنوی جزیره است.


یک جزیره، یک عالمه مقصد


در بالی شما می‌توانید در شلوغی کوتا گم شوید و یا در سِمیناک و کِروبوکان به شادی بپردازید، در سواحل جنوبی موج‌سواری کنید و یا فقط در لِمبونگان نوسا بگردید. شما می‌توانید به سانور خانواده‌دوست بروید و یا در جزیره بوکیت به دنبال آرامش و فرار از هیاهو باشید. اُبود قلب بالی است، جایی که فرهنگ جزیره بیش‌ترین دسترسی را برای شناختن و دیدنش به شما می‌دهد و زیباترین مناظر زمین‌های کشت برنج و آثار تاریخی در شرق و غرب بالی را به اشتراک می‌گذارد. شمال و غرب بالی کم‌جمعیت هستند، اما دارای نوعی از غواصی و گشت و گذار هستند که تور بالی را برای انتخاب ارزشمند می‌کند. بالی به شما آدرنالین خالص، رافتینگ درجه یک رودخانه آیونگ که در اُبود است را پیشنهاد می‌دهد. اگر از این نوع هیجان‌ها دوست ندارید در اُبود در اطراف یک شهر کوچک آن سوار دوچرخه شوید و اگر هم در جنوب هستید، الواتو یک مسیر دوچرخه‌سواری کم‌نظیر دارد.


ماهیت بالی


بله بالی دارای سواحل، موج‌سواری، غواصی و هتل‌های بزرگ و کوچک است، اما ماهیت بالی – و مردمان بالی – که باعث می‌شود که بالی خیلی بیشتر از یک جزیره برای آفتاب گرفتن باشد. ممکن است شما منظور مردمان بالی را اشتباه برداشت کنید، اما در واقع، ساکنان این جزیره کوچک سخاوتمند و واقعاً صمیمی هستند؛ اما یکسری اعتقادات بامزه و جالبی 

https://www.isna.ir/news/97121407663/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.