مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

استقبال مردم از برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین پرشور و چشمگیر بود

استقبال مردم از برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین پرشور و چشمگیر بود

قزوین- رئیس ستاد نکوداشت هفته فرهنگی قزوین گفت:هفته فرهنگی قزوین امسال،مردمی تر و متفاوت تر از سال های قبل برگزار شد که خوشبختانه استقبال شهروندان از برنامه‌های این هفته بسیار پرشور بود.


به گزارش خبرگزاری مهر، محمد درافشانی در این باره اظهار کرد:اجرای برنامه‌های مفرح فرهنگی از برنامه‌های ثابت هرسال برای معرفی این کهن شهر در روز قزوین است که امسال با تدابیر اندیشیده شده علاوه بر شهر قزوین برنامه های متنوعی در شهرک های اقماری و مناطق منفصل شهری با هدف ایجاد توازن در ارتقاء  شور و نشاط بین تمام مردم قزوین اجرا شد.

  

این مسئول اضافه کرد:تلاش مجمومه مدیریت شهری علاوه بر برگزاری برنامه های فاخر فرهنگی در این هفته تزریق امید، شادی و سرزندگی در مناطق مختلف شهر قزوین بود که درصد زیادی از اهداف شهرداری و شورای شهر قزوین در این هفته محقق شد.


درافشانی «ایجاد نشاط اجتماعی با انجام برنامه های مختلف بالاخص در نواحی منفصل و محلات کمتر برخوردار»، «شناساندن ابعاد مختلف فرهنگی و هنری قزوین به شهروندان و گردشگران بعنوان مقصدی در دسترس و نزدیک»، «معرفی مزیتهای مطلق قزوین در حوزه فرهنگی، هنری و مذهبی به مردم (ابنیه- مفاخر، هنر خوشنویسی و ..)»، «حساس سازی مدیران و شهروندان نسبت به سرمایه های شهری» و «تلاش در جهت افزایش حس تعلق خاطر شهروندان به شهر و مشارکت در اداره بهتر شهر قزوین» را از اهداف برگزاری برنامه های هفته فرهنگی قزوین برشمرد.


بزرگداشت آیت الله تاکندی


رئیس ستاد نکوداشت هفته فرهنگی قزوین به تشریح برنامه های هفته فرهنگی قزوین پرداخت و گفت: از برنامه های فرهنگی فاخری که برای این هفته از سوی مجموعه مدیریت شهری قزوین برگزار شد، همایش آیت روح فزا بود که که در راستای پاسداشت مقام آیت الله علی محمدی تاکندی؛ عالم بزرگوار، مبارز انقلابی، استاد حوزه علمیه قم و نماینده ادواری استان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.


 همایش تجلیل از ۳۷ تن از پیشکسوتان فرهنگ و هنر قزوین


درافشانی تجلیل از ۳۷ تن از پیشکسوتان فرهنگ و هنر قزوین را از دیگر برنامه های فاخر هفته فرهنگی قزوین برشمرد و افزود:تقدیر از پیشکسوتان فرهنگ و هنر در واقع از بزرگداشت مقام فرهنگ است که نقش بسزایی در اعتلای فرهنگ شهر قزوین دارد.


وی با بیان اینکه جای تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر در تقویم فرهنگی قزوین خالی بود، اظهار کرد:در این همایش با اهدا تندیس و هدایای ویژه از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر قزوین تقدیر به عمل آمد




هفته فرهنگی قزوین با طعم شیرین طنز فارسی  


رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در ادامه بیان کرد:جشنواره ملی طنز ادبی فارسی از دیگر برنامه های فاخر فرهنگی در این هفته بود که با  اجرای رضا رفیع طنزپرداز کشورمان و با حضور اسماعیل امینی، ناصر فیض، صابر قدیمی، نادر ختایی و شروین سلیمانی از طنزپردازان مطرح کشور برگزار شد.


درافشانی افزود:جشنواره ملی طنز فارسی در قزوین مقدمه ای برای برگزاری جشنواره سالانه طنز فارسی و جایزه عبید زاکانی به مرکزیت قزوین می باشد که امیدواریم به گرد هم آوردن استعدادهای پراکنده طنز در سراسر کشور کمک کند.


وی خاطرنشان کرد: منشور جشنواره طنز فارسی ایران به عنوان مقدمه برگزاری همایش های سالانه طنر فارسی با مرکزیت قزوین توسط مسئولان و شعرای حاضر در این جشنواره امضاء شد.


«شب های فیروزه ای» میزبان  سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین


درافشانی اضافه کرد: مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه، هفته فرهنگی قزوین میزبان برنامه «شب های فیروزه ای» بود، این برنامه از سوم تا نهم شهریور به طور مستقیم هر شب از این مجموعه بر روی آنتن شبکه پنجم سیما و شبکه استانی رفت.


هفته فرهنگی قزوین با طعم لذیذ غذاهای سنتی قزوین


وی بیان کرد: جشنواره غذاهای سنتی غذا با حضور ۶۰ شرکت کننده از استان های زنجان، گیلان، اردبیل و همچنین الموت و قزوین در  دو بخش بانوان خانه پز و رستوران ها در هفته فرهنگی قزوین برگزار شد.


اجرای نخستین سمپوزیوم سردیس شهدا و مفاخر


نخستین سمپوزیوم سردیس شهدا و مفاخر قزوین با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در در سرای سعدالسلطنه برگزار شد،۱۵ مجسمه ساز برجسته کشور که دو تن از آن ها  قزوینی بودند در این سمپوزیوم حضور داشتند و سردیس ۱۵ تن از مفاخر و شهدای استان قزوین را به مدت یک هفته ساختند.




برپایی اولین نمایشگاه فرهنگ ملل


این مسئول خاطرنشان کرد:همزمان با هفته فرهنگی قزوین نمایشگاه فرهنگ ملل با حضور کشورهایی از برزیل، مکزیک، ساحل عاج، نیجریه، کنیا، تاجیکستان، کره جنوبی، ژاپن، قرقیزقستان، آذربایجان و ترکیه در سرای سعدالسلطنه قزوین برپا شد


وی اظهار کرد:معرفی فرهنگ‌ها، آداب و رسوم اقوام مختلف جهان، تبادل فرهنگی میان کشور های شرکت کننده و شناساندن تمدن، فرهنگ و سنن فاخر قزوین به بازدیدکنندگان و کشور های شرکت کننده از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بود.


برگزاری تور گردشگری ویژه اصحاب رسانه‌های سراسری داخلی و خارجی


درافشانی بیان کرد:تور گردشگری ویژه اصحاب رسانه‌های سراسری داخلی و خارجی از دیگر برنامه های هفته فرهنگی قزوین بود که با حضور نمایندگانی از رسانه‌های خبری ایران، همشهری، شهروند، شرق، قانون، اعتماد، سازندگی، خبر آنلاین، ایسنا، مهر پارسه، اختر، برنا، چمدان، آفتاب یزد، تعادل، اسکان‌نیوز، in۲ iran، المنار، الفرات، العالم، Sipa press فرانسه، خبرگزاری Tima انگلستان و شبکه المسیره برگزار شد.


وی اضافه کرد:در این تور گردشگری اصحاب رسانه‌های سراسری داخلی و خارجی از نمایشگاه فرهنگ ملل و سمپوزیوم مجسمه‌سازی، کاخ موزه چهلستون، حسینیه امینی‌ها، سردر عالی‌قاپو و موزه مردم‌شناسی حمام قجر  بازدید کردند و انعکاس تصویری و خبری خبرنگاران رسانه های سراسری داخلی و خارجی از کهن شهر قزوین صورت گرفت.


آئین رونمایی از ثبت جهانی مکتب میرعماد قزوین


رئیس ستاد نکوداشت هفته فرهنگی قزوین گفت:بزرگداشت میر عماد الحسنی و آیین رونمایی از لوح ثب

mehrnews.com/news/4395772

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.