کارت ویزیت شامل اطلاعاتی فشرده، مختصر و مفید و به دور از حاشیه و توضیحات است. به بیان دیگر کارت ویزیت سریع ترین ابزار تبلیغاتی در بین انواع تبلیغات چاپی (مانند بروشور، کاتالوگ و بنر ) است که مخاطب در کوتاه ترین زمان ممکن قادر به مشاهده تمام اطلاعات آن خواهد بود. از این رو کارت ویزیتفقط شامل اطلاعات مهم است. ولی این اطلاعات شامل چه مواردی است؟ از جمله اطلاعاتی که باید در طراحی کارت ویزیت آورده شود، نام تجاری، آرم یا لوگوی شرکت، نوع محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت (با توجه به این که طراحی کارت ویزیت برای شرکت خدماتی صورت می گیرد یا شرکت تولیدی) و اطلاعات تماس و راه های ارتباطی با مشتری را می توان نام برد.
همان طور که در دیگر مباحث مربوط به طراحی کارت ویزیت اشاره کردیم مهم ترین ویژگی که باید در طراحی و چاپ کارت ویزیت مورد توجه قرار دهید، جذابیت بصری کارت ویزیت است. امروزه استفاده از کارت ویزیت تقریباً برای هر کسب و کاری ضرورت دارد و سهم مهمی در تبلیغات آن کسب و کار را داراست. از این رو صرف وقت و انرژی کافی و یا استفاده از یک طراح گرافیست حرفه ای برای طراحی کارت ویزیت اهمیت بالایی دارد. برای اینکه بفهمید یک کارت ویزیت تا چه اندازه قدرت در جذب مشتری دارد کافی است به عنوان یک مخاطب عادی و بدون در نظر گرفتن نکات حرفه ای طراحی، نگاهی به کارت ویزیت بیاندازید. در ابتدا چه حسی از مشاهده کارت ویزیت دارید.
تصاویر به جهت دارا بودن جنبه بصری، از اهمیتی خاص در طراحی بروشور، طراحی کاتالوگ و طراحی بنر برخوردارند. در مطلب 10 ثانیه فرصت برای برداشت اولیه بروشور، توضیح داده شد که شما فرصت محدودی برای جلب توجه مخاطب خود دارید. اما چگونه این امر میسر می گردد؟ انتخاب تصاویر در طراحی بروشور یکی از کلیدی ترین اصول در تهیه بروشور می باشد که اگر در چاپ و طراحی بروشور به آن توجه نشود، مقدار زیادی از زحمات و هزینه های طراحی بروشور و چاپ بروشور به هدر خواهد رفت. تصور کنید که یک بروشور ساده، با عکس های نه چندان جذاب و پر از مطالب نوشتاری و طولانی را در دست بگیرید و بخواهید آن را مطالعه کنید. چقدر انگیزه برای مطالعه آن دارید؟ در عوض اگر بروشوری با رنگ بندی زیبا و تصاویری جذاب در دست شما باشد یا حتی آن را از دور مشاهده کنید، قطعاً از مطالعه آن لذت خواهید برد، حتی اگر موردنیاز شما نباشد. پس برای انتخاب تصاویر در طراحی بروشور وقت بگذارید.
7 اصل فوق العاده طراحی لوگو بدانید
طراحی لوگو مبحثی در چند سال گذشته روی نقطه اوج خود در بازار تجارت بسر میبرد ، کارآفرینان لوگو ها را دوست دارند. چرا نباید داشته باشند!؟ یک لوگو باطراحی خوب به دنیا اعلام میکند “ما آمدهایم” و برای تجارت، جدی هستیم. رسیدن به یک لوگو ی مناسب نیازمند کار زیاد و همگام بودن با آخرین تغییرات در دنیای طراحی است. لوگو شاید بهترین راه برای خلق هویت برند و تاثیرگذاری روی مشتری باشد، طوریکه آنها بدین واسطه آدرس سایت شما را بخاطر سپرده و برای بار دوم به آن مراجعه کنند.
لوگو ها همهجا در اطراف ما هستند. حتی کودکانی که هنوز توانایی بستن بند کفش خود را ندارند، بسیاری از لوگو ها را تشخیص میدهند یا میتوانند با دیدنلوگو ی یک کسب و کار متوجه شوند چه چیزی را میفروشد. در عصری که هر کسی باید برای جا انداختن محصولات، خدمات و کسب و کارش وبسایتی راه اندازی کند، تقاضا برای داشتن لوگوهای فوقالعاده از هر زمانی بیشتر است. شاید بیش از هر زمان دیگری، نمونههای طراحی لوگو در فضای بیرون دیده میشوند، و به همین دلیل چالش جدی برای متفاوت بودن بوجود آمده است.
فونت مناسب طراحی کارت ویزیت از دو جهت حائز اهمیت می باشد. اول این که در ظاهر و کیفیت طراحی کارت ویزیت اثر گذاری بالایی دارد و با انتخاب فونت مناسب برای متن های درج شده در کارت ویزیت می توان با کوچکتر کردن نوشته حجم کمتری را در کارت ویزیت اشغال نمود. دوماً از آنجا که کارت ویزیتاندازه محدودی دارد، بیشتر متون درج شده در کارت ویزیت را اطلاعات مهم در طراحی کارت ویزیت تشکیل می دهند. از این رو این اطلاعات با وجود سایز کوچکی که دارند، باید خوانا و واضح باشند و مخاطب با همان نگاه اول براحتی بتواند نوشته های کارت ویزیت را مشاهده کند.