مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

مقالات آشپزی

دریافت آخرین مقالات و اموزش های آشپزی به سبک ایرانی

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در سمنان برگزار می شود

غذاهای محلی استان کرمانشاه


سمنان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی، هفته جاری در سمنان برگزار می‌شود.

  


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، محمد جهانشاهی با بیان اینکه برای نخستین بارجشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در سمنان برگزار می‌شود، تاکید کرد: این جشنواره با هدف حمایت از فرهنگ غذایی به عنوان ایرانی‌ترین کالا، استعدادیابی آشپزی در استان، افزایش شادابی و نشاط در مردم و ترویج گردشگری غذا از سیزدهم تا پانزدهم تیرماه در پارک ۱۷ شهریور سمنان برگزار می‌شود.


وی افزود: اجرای مراسم آیینی، مسابقه استعدادیابی آشپزی، مسابقه انتخاب برترین مراکز عرضه غذا، اجرای کارگاه‌های آموزشی عمومی، علوم و فنون آشپزی و رستوران‌داری، عرضه غذا در غرفه‌های جشنواره، نمایش کالاها و محصولات ایرانی در غرفه‌های مختلف، اجرای کارگاه‌های پرسش و پاسخ در زمینه انواع غذاها توسط اساتید برجسته کشور از جمله برنامه‌های جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی است.


مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از جمله مزایای شرکت در این جشنواره را انتخاب استعدادهای آشپزی استان، انتخاب بهترین مراکز عرضه غذا و حضور برندگان مسابقه‌های استعداد یابی و مراکز عرضه غذا در جشنواره ملی و فینال مسابقات (بهمن ماه-نمایشگاه بین المللی گردشگری) عنوان کرد.


جهانشاهی بیان کرد: علاقمندان می‌توانند برای شرکت درجشنواره و مسابقه‌ها به اداره کل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و ادارات شهرستانی میراث فرهنگی استان مراجعه و ثبت نام کنند.


وی افزود: این جشنواره در دو بخش «مسابقه تفریحی آشپزی بین خانواده­‌ها» و «مسابقه حرفه‌­ای انتخاب برترین استعدادهای آشپزی» برگزار می‌شود.


کد خبر 4334189

mehrnews.com/news/4334189

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.